W związku z budową nowej fabryki Volkswagen Crafter w Białężycach k. Wrześni Volkswagen Poznań poszukuje przedsiębiorstw z Wrześni oraz najbliższej okolicy zainteresowanych świadczeniem usług oraz dostarczaniem części pośrednio produkcyjnych na potrzeby nowego zakładu.
Ze względu na bardzo duże zainteresowanie rozpoczęciem współpracy ze strony lokalnych firm Volkswagen Poznań postanowił uruchomić specjalną mailową skrzynkę kontaktową oraz zorganizować cykl spotkań dla potencjalnych dostawców dla nowej fabryki w Białężycach k. Wrześni. Przedstawiciele motoryzacyjnego koncernu poszukują obecnie dostawców materiałów pośrednio produkcyjnych i usług związanych z bieżącym funkcjonowaniem fabryki. Potrzebne będą m.in. firmy cateringowe, ogólnobudowlane oraz takie, które posiadają referencje i doświadczenie w branży motoryzacyjnej.
„Od momentu ogłoszenia decyzji o lokalizacji nowej fabryki we Wrześni otrzymujemy ogromną ilość zapytań na temat możliwości rozpoczęcia współpracy. Chcą usystematyzować ten proces uruchomiliśmy specjalną skrzynkę mailową zakupy@vw-poznan.pl, która ma służyć do pierwszego kontaktu pomiędzy Spółką, a lokalnymi przedsiębiorstwami” – mówi Łukasz Galus z Działu Zakupów Volkswagen Poznań. W pierwszej kolejności przedstawiciele Spółki proszą o przesłanie na podany adres mailowy wizytówki firmy wraz z krótką prezentacją przedsiębiorstwa.
„W pierwszej połowie grudnia wybrane przez nas firmy zaprosimy na bezpośrednie spotkania. Będzie to dla nas doskonała okazja do bliższego poznania potencjalnego partnera biznesowego oraz szansa na przedstawienie naszych wymagań oraz możliwego zakresu współpracy.” – dodaje na koniec Łukasz Galus.
Pozyskiwanie lokalnych dostawców usług wzgl. części pośrednio produkcyjnych jest niezwykle istotne dla Volkswagena. Tego typu rozwiązania pozwalają spółce ograniczyć koszty logistyki oraz transportu, zaś dla lokalnych przedsiębiorstw są szansą na zwiększenie produkcji, przychodów oraz zatrudnienia. Obecnie udział polskich dostawców części motoryzacyjnych dla poznańskiej fabryki Volkswagena wynosi ponad 40%, zaś w przypadku dostawców części pośrednio produkcyjnych oraz usług wskaźnik ten wynosi ponad 80%.