Volkswagen Poznań rozwija sieć dostawców

30 listopada 2015

Jak przygotować kompletną ofertę, jakie standardy zapewniają jakość w procesie  produkcji samochodów i samym produkcie, czego oczekują klienci – na te i wiele innych pytań odpowiedzieli uczestnicy i organizatorzy czwartej już Ogólnopolskiej Konferencji Jakościowej Dostawców Motoryzacyjnych. Spotkanie organizowane przez Volkswagen Poznań zgromadziło w Poznaniu blisko dwieście  firm produkujących części samochodowe – głównych graczy polskiego rynku motoryzacyjnego.

Bezpośredni kontakt z dostawcami jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań. – Tym bardziej teraz, kiedy toczą się rozmowy z nowymi firmami - dostawcami dla fabryki Craftera we Wrześni. Spotkanie w Poznaniu jest doskonałą okazją do przekazania wiedzy, do wysłuchania ich opinii, wreszcie do budowania pozytywnych relacji z naszymi partnerami biznesowymi.

Volkswagen Poznań stawia na rozwój krajowych dostawców, tworząc tym samym nowe miejsca pracy.  

– Każde nowe miejsce pracy przy produkcji samochodów daje trzy – cztery nowe miejsca pracy u bezpośrednich i pośrednich dostawców – mówi Jens Ocksen.

W tej chwili około 40 procent obrotu części bezpośrednio produkcyjnych, czyli tych które znajdują się w gotowym samochodzie, generowane jest właśnie przez polskich dostawców. Fabryka na stałe współpracuje  z ponad siedemdziesięcioma krajowymi firmami. Liczby te będą się wkrótce zwiększać, biorąc pod uwagę kolejnych dostawców do nowego modelu Crafter, który już za rok zjedzie z taśmy montażowej nowej fabryki
w Białężycach pod Wrześnią.

Udział w konferencji w Poznaniu wzieli członkowie kierownictwa Volkswagen AG, Volkswagen Samochody Użytkowe, a także przedstawiciele spółek koncernowych jak Sitech, MAN, Scania oraz Volkswagen Group Polska.

Przez dwa dni goście uczestniczyli  w warsztatach, wykładach  i dyskusjach na temat jakości produkowanych części oraz współpracy.

Obecny poziom produkcji pojazdów lokuje Polskę na trzecim miejscu w regionie, za Czechami i Słowacją. Wynika to ze znacznie niższych wolumenów produkcji samochodów osobowych, podczas gdy pod względem produkcji pojazdów użytkowych Polska pozostaje niekwestionowanym liderem.