Ostatni VW Caddy 3 zjechał z linii produkcyjnych poznańskiej fabryki

28 maja 2015

Model VW Caddy3 produkowany był w Poznaniu przez 12 lat. Ostatni egzemplarz ma numer 1 578 383. Pznańska fabryka jest jedyną na świecie, w której produkowany jest VW Caddy.

Poznań, 20.05.2015 – dzisiaj o godzinie 16.15 pracownicy poznańskiej fabryki Volkswagena pożegnali ostatniego VW Caddy 3. Jego następcą jest Caddy 4, który w polskich salonach dostępny będzie od lipca tego roku. 

Odchodzący Caddy3 swą światową premierę miał 16.10.2003 podczas Międzynarodowych Targów Samochodów Użytkowych w Amsterdamie.

 „Dzięki dobremu przyjęciu i niesłabnącemu zainteresowaniu naszym produktem przez te wszystkie lata stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki. Na przestrzeni ostatnich 12 lat spółka przeobraziła się z zakładu montującego samochody do pełnowartościowej fabryki zatrudniającej dziś ponad 7000 osób i będącej największym pracodawcą w Wielkopolsce” powiedział Jens Ocksen Prezes Zarządu i Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Dzięki dalszym inwestycjom  koncernu, w najbliższym czasie kolejnych 900 osób znajdzie zatrudnienie w poznańskim Antoninku, a dalsze 3000 miejsc pracy stworzonych zostanie w nowopowstającej fabryce Volkswagena we Wrześni, gdzie od drugiej połowy 2016 roku powstawać będzie nowa generacja modelu VW Crafter.

Model VW Caddy jest dziś sztandarowym produktem poznańskiej fabryki i stanowi 80% wielkości produkcji  poznańskiej fabryki. Poza modelem VW Caddy w Poznaniu powstają także różne wersje nadwoziowe modelu VW Transporter, a łączna roczna produkcja wynosi 175 000 samochodów.

Historia modelu.

Volkswagen Caddy, to lekki samochód użytkowy.  Pierwsza generacja tego modelu  bazowała na rozwiązaniach technologicznych modelu VW Golf i produkowana była w latach od 1979 do 1993 roku w Stanach Zjednoczonych.  Na rynku amerykańskim nazwano go Rabbit (Królik), w Europie natomiast Caddy – w tłumaczeniu na język niemiecki „Golfjunge”, a na polski „noszący kije golfowe”. VW Caddy produkowany był  także na rynek europejski przez spółkę córkę Volkswagena, firmę TAS w Sarajewie.

Wprowadzając do produkcji pierwszej generacji Caddy, koncern VW wypełnił na rynku samochodowym lukę pomiędzy Passatem w wersji Kombi a VW Transporterem. Druga generacja Caddy stworzona została przez hiszpańską markę Seat i bazowała na rozwiązaniach modelu Polo. Auto powstawało w fabryce w Martorell.

„W 2003 roku rozpoczął się szczególnie bliski nam i dobrze znany etap w historii Caddy - w naszej fabryce ruszyła produkcja trzeciej generacji tego modelu. Seryjna produkcja trwała od 12.11.2003 roku do dzisiaj tj.  20.05.2015 rokuJednocześnie dzisiaj z numerem 1 578 384 z linii produkcyjnej zjechał pierwszy seryjny Caddy 4,który swoją światową premierę miał również w Poznaniu w lutym tego roku powiedział Dietmar Mnich - Dyrektor Zakładu w Poznaniu.

Nowy Caddy w salonach dostępny będzie od lipca 2015, jednak zainteresowani klienci zamówienia na nowy model mogą składać już dzisiaj.